måndag 19 mars 2012

SMARTSON - Testar Findus Grönsaker perfekta till

Vad roligt det vart, när det damp för några veckor sen i brevlådan att jag får testa valfri Findus Grönsaker perfekta till. Mitt val blev inte så svår, då jag visste direkt att Sallad är något jag måste införa mer i matbordet och bara isbergssallad och gurka blir ganska tråkigt i längden!



Jag blev väldigt positiv överraskad till att man valt att ha broccoli med istället för paprika som brukar alltid vara med som blandning till ärter och majs. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag hade tyckt att produkten hade varit ännu bättre om även paprikan hade varit med, men jag är jätte förtjust att man valt broccoli framför paprika! Annat positivt med produkten är:

* De är lätt att tillaga, blanda påsen i varmvatten 1 minut.
* De finns alltid hemma, i frysen utan att vara rädd att de börjar mögla.
* Smakar lika gott som de vore "färskt".
* Påsen är lagom stor och helt okej pris.

Enda minus kan jag tycka är att jag saknar Zip funktion till påsen eller någon annan fiffig lösning. För när man väl har öppnat den så vill man ju kunna tillsluta påsen om man inte använder allting på en och samma gång, vilket vi inte iaf gör!

Som viktväktare måste jag ju också räkna poäng och blir väldigt positivt överraskad, då 90g är 1 poäng. Helt godkänt enligt mig!

Betyg: 4 av 5

Lite recept där jag testade produkten:

Vanlig sallad: Isbergssallad Grönsaker perfekta till sallad och gurka




Kyckling pasta sallad: Kyckling, pasta, valfri påse sallad och Grönsaker perfekta till sallad. Sen kan du lägga till även gurka, tomat, fetaost osv. Bara fantasin som sätter sina gränser.



Vi testade även idag att ha det med korv och makaroner, det funkade lika bra där! Stek falukorv, koka makaroner och värm Grönsaker perfekta till sallad. Blanda ihop allt i en och samma gryta, servera! Tyvärr glömde jag bild!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Hur smakar majsen i denna blandning? Jag har annars väldigt svår för fryst majs, tycker att den får en underlig bismak.

admin för min mat och vikt sa...

Jag tycker majsen smakar väldigt god, tyckte den smakade i den här blandningen bättre än burkmajs vilket vi använder annars ganska mycket. Men jag tycker generellt att majs kan vara väldigt olika från påse till påse även i samma märke.. dvs. den jag köper idag kan smaka väldigt god medan nästa påse av samma sort smakar väldigt underligt.