lördag 31 mars 2012

Fläskfilépanna med kantareller från Blå Band



Den här gången via Smartson fick jag testa Blå Bands Fläksfilepanna med Kantareller.



Är positivt överraskad då det är första gången jag har hittat en produkt som hela familjen kan äta, den innehåller varken mjölkprotein eller tomat. Då vi alla tycker väldigt mycket om fläskfile så passade testes oss perfekt. Förutom Blå bands påse behöver man potatis, fläskfile (vi använde fläskytterfile) och matlagningsgrädde. Jag gillar också att dem tipsar om hur man kan göra det där lilla extra, tyvärr hade jag inte hemma fransk senap som jag trodde, så det fick bli "normal" varianten.

Betyg: 4,5 av 5 , de kan nog bli de där lilla extra bättre om man använder fransk senap och gräslök. Det både jag och mannen häpna till var att i det här fallet ville sonen bara äta såsen och inget annat (han brukar alltid rata såsen).. så det var verkligen positivt! Förutom det så enkelt att tillaga, går fort och behövs få ingredienser. Lyxigt!


Fläskfilépanna med kantareller (modifierad av oss), 6 portioner

valfri mängd potatis eller ris
800g fläskytterfilé
3,3 dl matlagningsgrädde (laktosfri i våra fall)
1,5 dl vatten

Bryn fläksfile skuren i strimlor eller tärningar i en het stekpanna.

Tillsätt en påse Blå Band kryddmis, vatten och matlagningsgrädde.

Rör om och låt det sjuda i ca 5 minuter. Servera med kokt potatis eller ris.



Viktväktare kommentar: Blå bands påsen är 3 poäng och resten av ingredienserna är lite upp till dig vilken fett halt och mängd du använder. Såsen med våra produkter blev totalt 7 poäng och sen 2 st potatis så blev rätten 10 poäng. Jätte god och normal poäng nivå, en favorit som kommer göras om igen!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Vad bra att mixen var mjölkfri! Då ska jag spana in den nästa gång jag handlar. Kan vara bra att ha en räddar i nöden här hemma!

Frostrosor sa...

Vad bra att mixen var mjölkfri! Då ska jag spana in den nästa gång jag handlar. Kan vara bra att ha en räddar i nöden här hemma!