torsdag 15 mars 2012

Produkter: Chips (Viktväktarna och OLW)

I lördags som sagt vankades det melodifestival final och vi bestämde att fira min halva viktnedgång och prova två nyheter! I det här testet fick min man stå för testa viktväktare chipsen, då de innehöll tomatpulver och jag är allergisk mot tomat.

Så barbecue först ut, fick motivationen: Att helt okej, saknar lite mer smak i dem tanke på att namnet barbecue ger förväntningen mycket smak! Då jag själv inte fick smaka påsen kan jag inte uttala mig så mycket, men jag vet att de andra smaken av chipsen på viktväktarna har varit goda och jag gillar när det är en liten påse!

En påse är 2 poäng dvs. 35 g = 2 poäng.



Sen hade vi tillsammans fått provsmaka i våra matvarubutik OWL:n nyhet sourcreme & sweet chili. Vi som älskar sweet chili var ju bara tvungna inhandla och testa produkten. Vad blev omdömet?

Vissa bitarna var riktigt fart i, men i stora hela så var det lagom smak av chili och smakade helt fantastiskt! Positiva är också att de innehåller bara ca 8 % fett.

En hel påse (150g) är 16 poäng, dvs jag skulle definitivt köpa en sån här påse och äta upp helt själv är dela en grill chips påse som motsvarar 44 poäng per påse. Och jämför man med viktväktarens chips påse så är denna produkt i 35g = 4 Poäng. Dubbelt så mycket poäng, men som min man sa, dubbelt så godare chips också! Jag älskar också att påsen i sig är inte gjort faktiskt större än 150g.



Dock det viktigaste är ju att hitta sin smak och sina val vart man vill lägga sina poäng! Har du smakat någon av produkterna? Dela gärna med dig vad du tycker!

5 kommentarer:

Frostrosor sa...

Inte testat någon av dessa. Men då är ju inte jag heller någon chips-person. Roligt att du hittat altenativ till grillchipsen!

Helen Holmberg sa...

Hej

Snubblade in här via VV bloggpanel, är en av de utvalda också :) ville bara säga att VV chipsen är 22g/påse = 11 poäng för 100 gram. Inte så imponerande om man ska vara ärlig!

Gillar de blå ugnsbakade, sååå himla krispiga och goda :)

Lätta och Goda recept sa...

Jag har inte provat, men det låter väldigt gott. Jag är ju själv en "ostbågsoman" ;-)
Fortsatt trevlig helg!
KRAM

mimmi sa...

vart kan man köpa viktväktar chipsen? :)

admin för min mat och vikt sa...

Frostrosor: Ja riktigt roligt att hitta alternativ till grillchipsen :)

Helen H: Åh vad roligt att de finns där nu, ska bli kul att kika in din sida och alla andras också.. hoppas vi kan hjälpas åt att heja på varandra i målen!

Lätta och goda recept: Mmm ostbågar, de är ju gott det med!

Mimmi: Du hittar dem antingen hos din lokala viktväktarna (man behöver inte vara medlem för att få köpa produkterna) eller så kan man beställa på viktväktarnas shop: http://www.viktvaktarna-shop.se/