fredag 30 mars 2012

De är fredagsmys och...

... så har även jag hoppat på trenden och skapat en facebook sida för bloggen. Jag uppskattar otroligt mycket läsa via facebook när nya inlägg kommer på bloggen, så jag tänkte att jag testar också denna trend, vi får se hur det går!

Ni hittar mig genom att söka på Min mat och vikt blogg eller klicka på gilla här till höger om sidvyn.

Fredag och det innebär att helgen är här, lika skönt som alltid! Idag var min sista dag med arbetsträning och på måndag så ska man knaga igen som anställd, otroligt skönt och roligt! Idag njöt vi av tacos i min nyfunna tacoskål som jag har så länge drömt om! Så perfekt även till kvällens grönskaksdippanden!



Min man har skrattat här och sagt att jag måste ha slagit i huvudet, jag har börjat göra mycket radikala förändringar. En av de stora enligt han var igår när jag fick för mig plötsligt att "möblera" om i köket.. nej vi pratar inte om möbler utan köksskåpens innehåll fick helt nya platser! Så ni förstår att vi öppnar fler skåp när vi letar efter glas eller när oljan ska ta frams vid stekning. Jag är dock supernöjd med den nya möbleringen!

Idag var jag klippte mig och klippte mig kortare än på länge. Nästa gång blir det nog ännu kortare.. tanken var att jag skulle blondera mig ännu ljusare än jag är idag, men resonerande med min bror att jag är nog snyggast som jag är med den färg jag har som min naturliga hårfärg.

Har ni gjort några galet stort eller helt enkelt annorlunda på sistone?



Påsken börjar närmare sig och det ska påskpysslas lite i helgen. I måndags var jag redan och pysslade lite, de kommer komma bilder om det i min andra blogg Mina Högtider. Lite påskliljor planterat och de känns verkligen som nu är vår värmen välkommen att infinna sig!

Vad vore fredag om jag inte hade fått lite nya produkter att testa? Lite te, lite matkorn och en fläskfilepanna ska ätas till middag i helgen!



Vad ska ni hitta på i helgen? Här har vi massa planer, men inväntar vad sonens bakterier tycker om det ;-) Hoppas ni får iaf en helt fantastisk helg och hoppas ni tycker det är positivt med även facebook sidan!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: