tisdag 30 november 2010

min bäriga pepparkaks dessert



Inspirationen kom till detta rätt när jag har läst flertal tidningar med julrecept i och det blev så lyckad som jag hoppades på. Samtidigt passade det in med Rensa i köket

Detta recept är för 2 personer



1 paket bär, valfri men vi använde trädgårdsbär
6 st pepparkakor
1 påse dessert topping (motsvarar grädde)
Lite fudge, men går lika bra med choklad

Vispa ihop dessert topping (eller grädde) Låt stå i kylskåp minst 1h. Låt bäret tina upp och dela upp det i 2 glasskål. Smula 3 papperkakor på bären i varsin skål. Skopa i grädde och toppa med hyvlad fudge eller choklad.

Kommentar: Det blev så gott jag väntade mig och mannen blev helt förälskad! En dessert som kommer att göras om här hemma!

3 kommentarer:

Frostrosor sa...

Oj, det här verkar väldigt smarrigt!

Johanna sa...

Säger detsamma, måste testas :)

bakmammorna sa...

Ooo jag har inte provat desserttoppingen än, jag måste köpa det och prova det här! Härligt med inspirerande vv godsakerr!