torsdag 25 november 2010

Viktblogg v.47

Idag kände jag verkligen inte för att gå till viktväktarna.. hade bestämt mig flertal gånger att nej jag ska inte dit.. men innerst inne så gnager det att vem är det jag lurar, mig själv eller ledaren på viktväktarna? Jag gör ju min viktminskning för min egen skull.. månadskortet är betald så oavsett om jag går upp eller ner så betalar jag ju för varje gång.. och varför känns det jobbigt att stå där om det blir en plus.. för det är ju inte till henne jag ska skämmas.. utan det är ju min egen motivation som finns inte där just nu.. jag älskar ju jul och jag vill börja njuta av julen nu och inte tänka på vikten..

BTW min andra blogg: Mina Högtider

Sen ni som inte har märkt det än, så har ju vintern kommit och nu har iaf jag under byxorna tights och det betyder ju att det blir ju lite extra vikt på vågen.. och man måste ju ta tjuren i hornen för någon gång måste jag ju väga mig med dem på.. jag kommer frysa ihjäl mig om jag går bara med ett par byxor till viktväktarna i snöstormen..

Snälla pappa kör oss dit och så berättar jag med min ångest att jag vill inte vara här.. får beröm för att kommit dit och sen sen sen... MINUS 0,7 KG !!! JAA!!! och min TREDJE STJÄRNA ( 1 stjärna = minus 3 kg) ... ÅH SÅ GLAD! Gissa om motivationen gick upp igen! Är så stolt över mig själv att jag gick dit och kämpade över min vilja att inte väga mig! Fick resultat och motivationen på topp igen!

Förutom att ätit någorlunda som viktväktare igen, så har jag provat Zumba här hemma och är helt förälskad! Så ikväll ska jag dra på den igen och försöka få mannen med och dansa.. hehe.. ska bli kul och se hur det går! Tack min underbara kusin som gav mig detta!

Så en ny vecka och advent i helgen! Tänk snart är julen här! Gissa om jag längtar!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Grattis till viktnedgången! :-)

Katja sa...

Grattis, du är så duktig, jag har försökt hitta min motivation, men finner den inte, så nu skiter jag i det och njuter av julen och kör hårt från 1 januari sen.