måndag 22 november 2010

Julmustkyckling



Inspirationen hittade jag på flertal julbloggar, där alla hänvisar till Arla

4st kycklingfiléer, ca 500 g
smör
2 dl minifraiche
2 dl julmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk malen ingefära
1 tsk rosmarin
1 msk kinesisk soja

Tärna kycklingen. Bryn kycklingen i smör i en stekpanna. Blanda minifraiche, julmust, buljongtärning, ingefära, rosmarin och soja i en traktörpanna. Lägg i kycklingen och låt koka ca 10 min. Garnera ev med färsk rosmarin.

Kommentar: Vi valde att tärna kycklingen från början och vi använde även julmust light för att dra in på poängen. En stor hit för mig, en favorit, som bara måste göras om! Blir så otroligt inspirerad av ett nytt smak, något annorlunda som inte hittas varje dag på bordet! Mannen tyckte om också, gav betyg 7 av 10. För mig var det en stor 10!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Ja, den här kycklingen är jättegod! Det är en decemberklassiker hos oss varje år! :-)

Växelhäxan från norrland sa...

Tack för besöket och dina fina ord. Ja jag tror faktiskt att detta recept gör mig lite nyfiken. Det åker in i prova på pärmen.
Nu ska jag snurra runt lite inne hos dig.
Ha det gott!