fredag 19 november 2010

Viktblogg v.46

Torsdag och äntligen fick gå på vägningen igen.. var lite pirrigt.. då först en vecka hemma med gipsat fot, sen så knappt rör bar ben i en vecka och min mans bror med familj hälsat på från Finland.. så ätit middag och lunch nästan hela veckan hos svärmor... vanliga fall brukar svärmor tänka på lite viktväktare vis, men det kan jag absolut inte begära när vi är 7 vuxna och ett barn.. så man har ätit det man blivit bjuden och jag kanske har haft en liten för stor aptit också ;)

Så massa god mat och liten fika här och där har det slankt i, blir jag positivt överraskad när vågen visar exakt samma vikt som för två veckor sen dvs. plus minus noll... är super stolt över mig själv och framgången att inte ha gått upp.. självklart hade varit ännu gladare om vågen visat minus.. men om man tänker på omständigheterna kan inget annat än tacka och buga att det inte visar plus!

Nästa torsdag är det dags att ta fram måttbandet igen... märks på byxorna att det borde bytas ut, men efter helgen dvs. på måndag tänker jag köra stenhårt 2 veckor och hoppas på en stor viktförlust! Har bestämt nu med ledaren att målvikten ska vara 69 kg till en början då det är min maxgräns på BMI tabellen när man är 166cm lång.. sen tar vi därifrån om jag fortsätter min viktminskning eller om jag är nöjd!

Så från och med måndag fortsätter projektet rensa i köket, men de kommer komma även inslag av jul! Har ni förstått, idag fredag är det bara 5 veckor kvar till julafton och det är en dag jag inte är viktväktare! Jag älskar skinka och det ska vara tjocka skivor.. en dag om året då jag tänker njuta och bara älska maten!

Men innan dess, så kör vi! 2 stenhårda veckor från och med måndag! Varför måndag? Jo för imorgon blir det middag med vänner och även på söndag intar vi lunch hos Frostrosor där det alltid lagas så god mat och de tänker jag äta med god samvete oavsett om det är viktväktare tänk eller inte! De gånger man får äran att äta hennes eller hennes mans mat äter man med glädje! Så återseende om en vecka med viktbloggen, förhoppningsvis några recept innan dess ;)

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Skönt att det inte blev plus iaf!
Gulp... snacka om prestationsångest nu! Du kommer få lite gammal skåpmat... berättar mer imorgon! :-)