torsdag 4 november 2010

Viktblogg v.44

Helt otroligt! Minus 0,9 kg... och så är ordningen återställd här hemma! Japp jag väger igen mindre än min man.. o det känns ju som en bra mål.. hade faktiskt inte tänkt på det utan det var min man som sa idag.. nemen, då väger du mindre än jag igen :))

Veckan har väl gått så där, så de här minus 0,9 var en bra morot för motivationen.. hade väntat mig snarare en nolla eller plus.. men ett minus kom och så glad blev jag!

Så nu har man än en gång extra bra planerat maten, det blir lite helg mys och gott som är "billig" med poäng...

Funderar däremot och tog även upp idag på klassen.. hur jag ska göra över december månad.. jag är väldigt svag för både glögg, pepparkakor och ostar, men framför allt för julskinka! Å jag vill ju inte leva ett liv där jag inte får unna mig något gott i livet.. för mig handlar v v om en livstil som jag vill kunna leva med år in och år ut.. och då gäller det att hitta en bra knep även för december månad.. jag tror det kommer att få bli en månad då jag försöker få det att vara plus minus noll.. ja några veckor kvar dit.. så vi tar det bekymmer sen.. nu kör vi så det står minus nästa gång igen.. vore ju trevligt och få den där tredje stjärnan i boken :))

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Bra jobbat! Grattis!

Katja sa...

Jätte stort grattis, Nu har jag kommit igång med, eller började idag, så hoppas att det funkar.