torsdag 2 december 2010

Viktblogg v.48

Framgången fortsätter, minus 0,5 kg. Jag kan själv också börja fundera hur är det möjligt ibland. Men det är som jag resonerade att när man väl lär sig konceptet är det inte så mycket man behöver räkna egentligen. Jag kan i huvudet veta på ungefär vad jag får äta och vad jag inte får äta. Jag har inte skrivit någon lista på några veckor. Egentligen rekomenderar jag inte detta till viktväktare då det är din viktigaste redskap under viktminskningen! Men håll med, det är inte som förr i tiden! Förr i tiden när man gick en "bantningskur" så hade man förutfattade meningar.. En som bantade så var det lika med att man fick inte äta något och leva bara på grönsaker och vissa frukter (vissa frukter innehöll ju socker, hjälp!)..

Idag kan jag inte påstå att jag lever bara på grönsaker och frukt.. jag äter lite bullar och goa saker mellan varven precis som jag tycker livet ska vara... sen istället för att kanske ta 3 sorters bullar när jag är iväg, så bestämmer jag mig för att välja en... när jag är och äter borta så tar jag en mindre mängd mat men jag tar däremot mer av protein än kolhydrater då jag vet att min kropp blir mer mätt på protein. Såsen brukar jag hoppa över helt och håller, det är inget jag saknar i mitt liv. Livet handlar om val, även i matväg när man vill att kilona ska rasa.. är super nöjd med mig själv, jag har gjort bra val hittills och kan ändå njuta av julen! Åh så mycket gott helgen har komma med.. mums så gott! Å nästa vecka hoppas vi ännu en gång ett minus!

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Grattis! Bra jobbat igen!