torsdag 16 december 2010

Viktblogg v.49

Det finns inga dåligt väder, bara dåliga kläder... ja tänk om det lät lika bra i min hjärna när man tittar ut och känner att måste jag ta mig till viktväktarna? Måste och måste, de är ju ingen annan som bestämmer det förutom jag.. men jag vill ju nå målet samtidigt som jag kan känna att nej nu får det räcka.. behöver en paus och njuta av allt och allting.. visst njuter jag.. det är väl något jag gör för mycket av.. men de sitter ändå en liten människa i min axel som säger: tänk på poängen!

Men duktig som man är så tar man på kläderna och promenerar iväg i snöstorm till mötet.. sonen dock trött så det blir inte mer än vägning.. vad säger vågen? Till min förvåning minus 0.1kg.. Är nöjd! Förväntar mig snarare plus och när det står minus är jag super nöjd..

En vecka kvar till jul... sen är det goda tiden över och kan koncentrera mig igen på vikten.. eller inte.. sen är det födelsedagsfirande som gäller.. våra familj fyller vi december och januari.. men sen så.. då är flytt, jul, nyår och födelsedagarna över och vi forsätter med målvikten.. visst känns motivationen på botten ibland.. men de är som jag sa till min coach:
- Tacka för att det finns månadsmedlemskap, för då har du redan betalt för en hel månad och man vet att du vinner inget på att skippa ett möte... du snarare förlorar på det.. motivation och inspiration.. å jag vet, så länge jag går på mötena och väger mig så ger jag inte upp helt och hållet! Utan håller mig flytande iaf ett tag till jag känner för att igen börja resa mig upp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker du är superduktig som orkar och du har ju redan gått ner massa kilon :O)!!! Bara fortsätta men kom i håg att njuta lite grann!!! Kramis