måndag 16 april 2012

Viktblogg v.16

När jag på morgonen inser att jag har för 2 veckor sen räknat fel, gör inte saken bättre att jag har ångest för vågen! Jag hade inte 1,5kg kvar utan 2,5kg kvar till målvikten! En veckan utan att kunna räkna poäng, en helg med lite "unna".. efter en hel dag på lördag i soffans botten var de skönt att ha vänner över på kvällen 3h för att spela lite spel. Jag orkade inte bjuda någon mat, men jag vill inte förbjuda andra att äta snacks. Tur i oturen så var ena av våra vänner också med i viktväktarna så det var lite lättare att hålla emot :)

Men på söndag blev vi bjudna på mat hos vänner (hamburgare och pommes) och kvällen blev matlådor med poängrik mat.. ja att jag är besviken när vågen visar plus 0,2kg är helt mitt eget fel! Då utomlandsresan är inställt, är det bara 2 veckor kvar och 2,7 kg måste jag gå ner i vikt! Nu är det tufft, men jag tänker inte sluta här! Jag ska göra allt i min makt för att försöka nå målvikten! De är 2 veckor av mitt liv som jag ska på något sätt nå den där målet! Suget och hungern är som bortblåst, jag vill nå målet!

De positiva i sammanhanget är ändå att på lördag kom jag på att det är dags att testa om sista ringen får plats i fingret och vad jag blev glad när det gjorde det! Sep - 09 fick jag ta av första när jag väntade på sonen och sen dess åkte den andra och tredje av. Sen började viktnedgången och en efter en kom tbx till fingret och nu är alla tre på plats! Jag får glädja mig åt det och kämpa hårt nu!

Mot samma mål full fart!

Inga kommentarer: