fredag 20 april 2012

Fredagsmys?



Nu är det dags på fredagsmys eller inte.. bilden ovan beskriver exakt hur jag känner mig... ge mig mat, ge mig fika, ge mig chips, godis, ge mig något i magen! Den här veckan har varit riktigt tuff.. att samtidigt ha fokus på vikten när man tar hand om bror på sjukhuset, hans familj, mitt eget liv och 4 företag, så hinner man inte riktigt planera maten och det snabba lösningar man tar är inte så optimala rent poängmässigt... då jag absolut räknar poäng men konsekvenserna har blivit att portionerna varit minimaliska. De positiva är att de har gått super bra hela veckan, för man har inte hunnit riktigt stanna upp och därför har varken hungern eller sugen infunnit sig. Idag äntligen fick min kära bror flytta hem igen, dock fortfarande väldigt "handikappad" då hans ben vill inte bära honom än. MEN HOME SWEET HOME! Så nu när man slappnar av och har tid så blir ju suget så där extremt stark! MEN vi pratar om stor summa pengar i potten, så jag måste klara det här hur sugen jag än är i slutändan! De är ju bara 1,5 vecka kvar!!! Så med en tallrik gurka och lite dipp, blir de snart sängen så får äta snart frukost.. så är min vardag just nu och därför även bloggtorka.. dock de kommer de kommer.. snart.. när tiden infinner sig och målet är nått!

Önskar ändå er alla läsare en riktig härlig fredagsmys och allt gott de innebär!

2 kommentarer:

Lätta och Goda recept sa...

Läste om din dag, stackare där, mycket på en gång :-( Hoppas att alla mår bra nu.
1,5 vecka, det klarar du, du verkar vara jätteduktig.

Ha en skön och helg och ta hand om dina nära och kära

admin min mat o vikt sa...

Tack desamma!