onsdag 11 april 2012

Viktblogg och Tacksam



När jag googlade på tacksam, så hittades den här bilden. Jag är otroligt tacksam för vart jag är idag och jag är otroligt tacksam att jag mår bra. När det händer saker som man har inte väntat och som ändrar någons tillvaro, så börjar man tänka till och är tacksam för det man själv har. Jag kanske inte har den finaste köket, jag kanske inte är rik, men jag har mig själv och jag har min familj. Jag har underbara vänner och jag mår bra. Jag är tacksam att jag kan hjälpa andra och jag är tacksam att jag kan finnas till för andra.

Bloggen kommer fortsätta och leva vidare, men med lite färre inlägg säkert några veckor framåt. Men jag ska nå mitt mål med vikten oavsett om det inte är längre intressant utifrån pengarna i potten. Jag kommer laga mat och jag kommer att njuta av livet varje sekund. Livet må ha förändrats, men en förändring behöver inte vara till ondo.

Redan i helgen borde komma en ny recept :))

På väg framåt mot samma mål med en helt annan inställning

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Vi har mycket att vara tacksamma för! Tack är bland de viktigaste orden tycker jag, detta tillsammans med ordet förlåt. När A gick på kyrkis avslutade man varje gång med att säga "Tack och förlåt!". Det är ett fint sätt tycker jag för barn att lära sig vad som är viktigt här i livet.