torsdag 5 april 2012

Påsken är här..



.. ja, då var skärtorsdagen här! Påsk 2012 knackar på dörren och de ser ut som att bli riktigt mysig påsk hemma hos oss.

Idag startades påsken med att äta lax, har läst att lax är en stor favorit rätt under påsken. Vi brukar ifs äta det varje vecka, så för oss blir det inte mer speciellt bara för att det är påsk. Vi njöt av Ugnsbakad lax, dock med våra egna sweet chili sås istället.



Imorgon ska vi till svärmor och njuta av påskbord där jag själv kommer bidra med laxbollar och en kaka (recept kommer på båda under helgen).

Lördag blir det både Tunabusland och påskbord hos mina föräldrar, då jag har också tänkt bidra med laxbollarna.

Söndag och Måndag har vi lämnat öppet för spontana aktiviteter! Om vädret tillåter ska vi eventuellt göra ett besök på Parken Zoo, första för i år :)

Men nu kom min underbara man hem, som åkte iväg och handla produkterna jag glömt i affären imorse till de nya receptet laxbollarna.

Hoppas ni får en underbar påsk!

Glad påsk till er alla mina läsare!



p.s. På mitt andra blogg mina högtider kan du läsa om de "lilla" påskpyssel jag har gjort i år.

Inga kommentarer: