lördag 7 april 2012

Laxbollar



Jag kände att jag ville bidra till påskbuffén med något som gick snabbt, var annorlunda men ändå traditionellt, något som var litet men ändå gott! Efter lite sökande på nätet så sprang jag på Arlas hemsida laxbollar och kände att de här vill jag testa. Detta har bjudits både hemma hos svärmor och mina föräldrar och alla vi nickade gemensamt, gott!

Laxbollar, 20 st

200g kallrökt eller gravad lax (jag testade med kallrökt)
1 dl Kesella kvarg (laktosfritt i våra fall)
2 dl finhacka citrontimjan (hittar du inte detta går det bra med timjan och citronmeliss) och gräslök
1 tsk fransk senap




Hacka laxen. Blanda kvarg, 1 dl av örterna och senap. Rör i laxen. Forma till 20 bollar. Rulla dem i resten av örterna. Låt stå i kylen minst 1 timme.




Viktväktare kommentar: 1 propoints per laxboll är väl inget att tveka om du ska äta några stycken, så pass goda är dem ändå ;-)

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Roligt att ta med sig något att bjuda på. Annorlunda och fräscht! Såg riktigt gott ut!

Anonym sa...

Laxbollarna var verkligen goda, tack :)

/Anne