lördag 21 april 2012

Recept recept och rensning bland recept


Idag äntligen, så som jag har längtat, tog jag tag i mina "liggande" recept i köket.. ni vet alla dessa recept som man har klippt ut ur tidningar eller broschyrer m.m. Kan ju berätta att jag har inte gjort det på x antal år och efter lite allergier på köpet sedan några år tillbaka var ju inte längre ens hälften aktuella!

Jag passade på att samtidigt ta fram en pärm och sortera in receptet efter olika etiketter så att det är lätt att hitta det man söker. Åh är så glad att jag äntligen fått gjort det och vet ni hur många smaskiga recept jag hittade. Längtar efter att testa, men de får vänta lite mer än 1 vecka till. Och bakrecept, ni ska veta att har lovat min man att från och med maj ska det bakas minst 1 ggn i veckan, dock det som blir över sen ska delas ut till grannar och jobben. För det får inte bli en last i våra kroppar. Lite måste man unna sig, men ack inte allt!

Hur samlar ni era recept?

Förut det har vi haft super mysig lördag. Vi var i förmiddag på Leos lekland med goda vänner, sen besökte vi bror med familj och hjälpte lite med att installera hjälpmedel han fått hem och titta efter barnen så svägerska fick åka handla och åka till apoteket. Sen hade vi kvällen riktig familjemys och jag verkligen älskar min lilla familj. Sonen har varit super mysig idag och börjar säga mer och mer ord, e så underbart!

Tom ikväll kunde jag unna mig en halv chips påse, då ätit både till lunch och middag sallad. O mätt är jag också!


Vad har ni gjort denna underbara lördag? Har solen tittat fram hos er, här kom det fram på eftermiddag och väderprognoser skvallrar att sommaren är på g.. yes!


Inga kommentarer: