lördag 14 april 2012

Trevlig lördag!



Pastasallad av rester blev det både till lunch och middag här hemma idag. En otrolig enkel rätt, som man kan variera i oändligheten. Vi hade kvar våra påskskinka, så vi passade på att äta idag pastasallad på det. Lite sallad, grönsaksblandning och skinka, toppa det med kryddan persiljade. Mums så gott! Gurkan tog slut igår, då jag dippade de som min fredagsmys :)

Idag insåg jag att lite mer än 2 veckor kvar och jag måste fixa vikten.. HJÄLP! Idag blir en kväll med många frestelser: chips, godis, ostbågar, choklad.. men får försöka stå emot och äta mina grönsaker med dipp... för jag vill kunna komma in i mål och vara stolt över mig själv!

Idag har jag bara vilat och vilat lite till. Min man fick tom åka och hälsa på bror, för hade inte krafter för det. Tänkte att får vila upp mig, så orkar spela lite ikväll och sen ta nya tag imorgon med allt.

Vad ska ni hitta på en vacker lördag som denna? Solen skiner här, de är varmt och vårkänslor är i luften!

Ha en trevlig lördag allesammans!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Gott och fräscht det ser ut!
Igår kväll gick vi och lade oss och det var snöstorm ute, imorse var hela världen vit.
Idag blev det pirogbakning och lunchgäster, sedan var det bara familjemys och nu en långpromenad på kvällen. Snart filmtajm!
Trevlig lördag!

admin för bloggen sa...

Jag förundras varje gång hur vädret kan vara så olika när vi bor så nära varanda men ändå så långt borta!