måndag 2 april 2012

Viktblogg v.14

Åh den här morgonen var jag väldigt spänd för.. förra veckan var en tuff vecka och när det är tufft vill inte de sig riktigt med att skriva ner och väga sitt mat utan jag räknade med blint att jag har något sådär öga på hur jag får äta och hoppas att magkänslan håller hela vägen! Som lärdom till oss själva upptäckte vi att så fort det blir stressigt eller "jobbigt" i vardagen vill vi gärna använda kylskåpet som tröst eller rättare sagt chips (för mig), godis och choklad (min man).. men vi lovade varandra att vi stöttar och köper inget hem så lär vi se att vi klarar oss trots att vi inte tröstäter.. o då kan ni tro hur glad jag blev när det här visade sig imorse på vågen:



Minus 1,1kg kändes helt underbart, men ännu mer underbart då vågen säger nu att han kvar 1,5 kg till målvilkten! Förstår ni 1,5kg?!? Åh nu är jag motiverad till tusen! Har 2 vägningar kvar innan resan och de vore ju helt fantastiskt att ha det avklarat innan resan! Nu har vi ifs påsken framför oss men jag ska försöka ändå hålla i lite, så att det inte sticker iväg.. o enda påsk"godis" jag tänker unna mig är halv påse ungsbakade chips.

Jag är fortfarande förvånad att det gått så bra, men jag måste erkänna att pengarna i potten är en otrolig skön morot och det hjälpen en vara motiverad även dem sämre dagarna!

Så mot samma mål, snabbt som attan!

6 kommentarer:

Frostrosor sa...

Tjoho, vad roligt! Nu är det verkligen nära!

Mina Bloggar sa...

Ja riktigt nära :)

emilia sa...

Vautsi, hienosti oot kyllä jo melkein tavoitteessa! Mä täällä aina seurailen sun blogia ihan niinku sä seurasit mun blogia ku olin saksassa :D ja tässä saa hyvin treenattua ruotsiakin joten kaksinkertainen hyöty ;)

- Emilia

Mina Bloggar sa...

Oi kun kiva kuulla, kiitos :) mä kyllä kaipaan sun bloggia! Kiva että olet löytäny tavat treenattua ruotsiakin :) aina hyvä kun löytyy tuplahyöty :)

emilia sa...

Joo tälleen kyllä parhaiten oppii! Mielummin lukee blogeja ja lehtiä, kuin sitä koulukirjaa :D Ja mä kyllä itsekin kaipaan bloggaamista aika paljon ja oonkin miettinyt, että tässä lähiaikoina tai kesällä alottaisin sellasen lifestyle-blogin niin kerron sulle sit heti osoitteen ;)

Mina Bloggar sa...

Oh, minä luen mielellään sun lifestyle blogia :)