måndag 9 april 2012

PAUS några dagar



Den här påsken slutade så mardrömsmässigt som de bara kunde göra! En natt med son som har svårt att andas.. kl 7 ringer mamma och kan knappt andas som jag får åka och lämna på akuten och som slutar på hjärtintensiven... hinner knappt hem när får höra att min bror har ramlat ner från ett träd på höjd 3 meter.. Tur i oturen så klarar han sig bra, men har bokstavligt talat brutit ena benen som han opereras i skrivandens stund för fullt och den andra vet vi inte hur illa de är med sener osv. Dock ingen benbrott! Efter en 12h dag på sjukhuset, så inser man hur fort livet kan förändras. Min fokus kommer ligga närmaste tiden på familjen och hjälpa varandra på denna resa, vad det nu än kommer att innebära. Så positiv och härlig som min bror har varit idag, trots smärtorna och prognosen, så vill jag finnas vid hans sida och hans familj sida och visa att det här är något vi gör tillsammans och även de här klarar vi av!

Så bloggen kommer hamna otroligt mycket mer i paus läge, jag kommer posta något litet här och där, men jag vill ändå redan här berätta hur det är och hoppas ni läsare ändå kommer kika in här då och då. De här är en känsla jag har idag här och nu, framtiden kan bara visa vad som händer här näst. Bloggen kanske blir också ett sätt att hantera de nya livet som de innebär för våra familjer.

Hur som helst, rå om varandra och lev idag. Man vet aldrig vad morgondagen har att komma med!

1 kommentar:

Millas Hälsoblogg sa...

Fy vad tråkigt hoppas allt ordnar sig snart.Skickar styrke kramar till dig

Har hittat två andra länkar till dig om företag som återvinner mobiler. har uppdaterat min blogg med dessa. Tack för att du uppmärksammade att fonebank hade upphört.