måndag 27 februari 2012

Viktblogg v.9

Har ni märkt av vår vädret? Själv anlände jag idag från en vinter Finland till vår Sverige.. åh så härligt.. dock visade temperaturen minus 9 graden, men luften himlen och fågel kvitter sa något helt annat: Våren är här!

Med våren hoppas jag på att man både blir piggare och friskare.. för nu har våra son haft sin beskärda del.. inte bara att vi både sjuknade in förra veckan i flunssa så fick sonen först halsfluss och sedan även en ond dubbelsidig öroninflamation.. o om det vore inte nog så på resande fot så är vi mer eller mindre alla i familjen däckare och smittar host familjen.. MEN är så tacksam att fått ha lite miljöbyte för hemmet uppskattas så mycket mer igen! Är så tacksam över min kusin och hans gubbe att de var snälla och ville ta emot oss och trots allt gjorde vi det bästa av helgen och fick en fantastisk helg i stora hela!

JA vad har det här med vikten att göra? Jo ni vet när man är så där sjuk och eländig så vill man gärna äta och inte äta vad som helst utan bara det som smakar gott.. som typ rostade bröd med massa smör och ost.. hamburgare (förstår inte varför jag blir sugen på detta när jag är sjuk), dricka massa saftsoffa (mycket socker och poäng) och ja bara unna sig all världens gott! Plus i kanten att mannen försöker hitta alternativ, samtidigt som de blir väldigt lätt att falla för frestelsen.. o när man väl är på resande fot så ja.. de slank i lite chips och choklad också... men i stora hela så gotta jag faktiskt inte i mig socker och salt (bakelser, godis och chips m.m.) utan mer mat med stora poäng.. trots det blir jag väldigt väldigt förvånad när jag ställer mig på vågen.. vad händer?!?

JO MINUS 0,8 KG! Så nöjd! Så vad är slutsatsen? Jo min kropp "straffar" när jag går och salt & sött än MAT hållet.. så nästa gång suget kommer ska jag äta RIKTIG mat istället för snacks!

Tuff vecka framför med både kurera sig från flunssan som vill inte riktigt ge med sig och mycket på jobbet.. få sonen frisk och fixa och trixa med livets god-heter! Lite nya tankar, lite nya planer MEN åt samma mål!

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Grattis till viktnedgång! Nu är du på banan igen!