måndag 6 februari 2012

Viktbloggen v.6

Då var det måndag och dags igen att väga sig.. mellan byten av en tiotal diarre blöjor så fick jag äntligen fram en vikt till mig.. fast - 1 kg är riktigt riktigt bra, har jag svårt att glädja mig för resultatet.. omständigheterna hemma får mig att känna mig både hjälplös och ledsen.. sonen har slutat äta totalt och mår inte alls bra.. som mamma så oroar jag mig för hans hälsa och sista jag vill tänka på är min egen viktnedgång.. men jag är glad att någonstans i mörkret kommer min man och visar lite ljus.. att vi ska fixa det här tillsammans.. både att få sonen må bättre och jag ska gå ner i vikt.. imorgon vankas det barnmottagning och hoppas på lite ljus och vändning i tillvaron.. tills dess ska jag försöka hålla mig på vägen och inte falla för frestelserna.. dessa gånger känner jag att de är tur att jag har bloggen och familjen.. för jag ser att de är många av er där ute som läser utan att kommentera och det är helt okej för mig.. för bara tittarsiffrorna hjälper mig också att hålla mig motiverad.. kilona kom inte på mig en dag, så det krävs nog mer än 2 dagar för att få bort dem också ;-) Köket är min andra plats där jag kan få vara ifred och "sluta" tänka på vardagen och göra något kreativt, gott och roligt.. idag åts det god mat igen.. men de får ni recept på imorgon :)

Fortsättning mot samma mål... 65,5 kg..



Tack Frostrosor för att du är en sann vän som följer min väg och peppar med kommentarer :)

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Tråkigt att höra om sonen! Och grattis till fin viktnedgång! Livet kantas av både rosor och fallgropar. En dag i taget!

Frostrosor sa...

Tråkigt att höra om sonen! Och grattis till fin viktnedgång! Livet kantas av både rosor och fallgropar. En dag i taget!