måndag 20 februari 2012

Viktblogg v.8

Usch då, idag var det inte med god samvete man ställde på den där vågen.. ni vet förra veckan med både alla hjärtans dag, bak och kalas och fira fettisdag i förskott.. ja det resulterar inga roliga siffror på vågen.. dessutom att både jag och sonen sjuknade in inatt gjorde ju inte saken bättre.. de positiva är väl att jag var beredd vad som komma skulle.. o det visade plus 0,2kg.. inte mycket plus, men ändå.. o inte orkade jag vara duktiga idag heller, de resulterade ingen frukost och lunch men en portion middag med de snabbkedjans mat med mycket mycket poäng.. funderar nu lite här hur jag ska vända på trenden..

De vankas resa i slutet av veckan och jag skulle vilja att nästa måndag visar vågen minus.. eller åtminstone plus minus noll.. för har inte råd att hamna på plus sidan igen.. just nu håller jag mig fortfarande på planen att minst 0,7kg i veckan så klarar jag av målet.. men de får inte bli några plus till här nu!

Så vad gör man.. packa med viktväktare popcorn.. ta med knäckebrödet som jag äter till frukost så jag kan lite lättare med god samvete äta maten "normalt".. o försöka låta bli att tänka tanken: Jag får unna mig de är ju så sällan man gör det nu.. för visst får man unna sig, så länge de blir med måtta.. men för mig brukar de bli lite överstyrd :S

Så mot samma mål, men en stor bagage motivation och tålamod!

1 kommentar:

katja sa...

Det kommer du fixa, visst har man motgångar ibland, men ge inte upp vad du än gör. Jag tror på dig och vet att du kommer fixa detta.
Tycker det är en bra ide att ta med sig det som underlättar för dig på en resa, men som du själv skriver, så får man unna sig lite med, MEN med måtta och det gäller bara för dig att hitta det :) så kommer allt ordna sig.

Jag är impad över dig att du lyckas så bra vecka efter vecka, fast jag vet hur ni har mått imed sjukdomar och allt. Jag önskar jag hade den karaktären som du. När bebisen kommit ska jag ta tag i mitt med och då hoppas jag att jag får motivering av att följa din resa :)

Kram