lördag 4 februari 2012

Kvälls snacks - Lördagsmys

Jag vet inte hur det är med er, men jag är riktigt svag för att på kvällen ha något att små äta.. jag är salt människa ut i fingertopparna så att chips och popcorn dyker ofta upp i vårat hem. Dock i och med viktväktarna så blir man medveten om hur mycket kroppen tar "struk" över alla dessa onyttiga snacks och godis, så börjar man leta efter olika alternativ. Vad jag menar är att de kanske inte är så smart äta en chips påse varje kväll, så istället kan man variera sig!



Så igår tog vi äntligen tag i saken som faktiskt är hur super gott som helst: Dippa grönsaker! Ja ni har väl inte missat våra populära sweet chili sås, som vi även dippar våra grönsaker i. Igår fredag passade vi på smaka hur det är att dippa både blomkål och paprika. Själv är jag inte så förtjust i otilllagad paprika, men att dippa den var ju super smarrigt!

Poäng snålt är det också, då du bara förbrukar de poäng som dippen är på!



När vi snackar om våra laster så är Grill chips en stor last i min kropp.... Och efter sju helsikes tuff start på året, fick vi ytterligare en överraskning inatt. När nu sonen sjuknade in för 3:dje gången i vinterkräksjuka, kändes de tröstlöst! Det är lätt att man vid motgångar vill sluta med allt och bara släppa alla hämningar och även tröst äta! Jag är ändå super glad att när jag vaknade vid 8 (efter 3h sömn), så resonerade jag lite bättre och kom fram till att jag äter poäng snålt under dagen så kan jag faktiskt unna mig en halv påse chips som kostar mig HELA 22 PROPOINTS!

Idag hamnade jag i ett läge där jag behövde ta lite från veckobonusen, men de är helt okej.. jämfört med att vid 4 på morgonen med noll sömn var jag beredd att äta utöver dagliga och veckobonusen.. Tack vare att jag tänkte om, så lyckades jag fortsätta mot samma mål utan bakslag!

Så har ni några andra bra tips på kvälls snacks?!? Då tar jag det tacksamt emot! Det är nya tider och nu ska det experimenteras!

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Jag brukar göra en liten bricka med lite av varje. Bara synen av att det är många olika saker gör en mättare.
Här hittar du ett bra tips, som även är med en supergod fetaostdipp - min favorit till paprikastavar.
http://frostrosor.blogspot.com/2011/06/fetaostdipp-och-fredagsplock.html