torsdag 17 maj 2012

Viktblogg v.20

Här tänkte jag börja ge er ny recept, när jag kom på mig själv att de är ju torsdag och viktblogg inlägg ska publiceras. Hade inte några som helst förväntningar på morgonens vikt, utan tänkte att jag tar de som de kommer. Har levt efter "spelets" regler men ändå inte räknat några poäng utan litat på att jag kan nog det något så när. Och visst kan jag, minus 1,9kg. Fantastiskt! Så nu står vågen på 66,1kg och jag stannar här!


Jag är super nöjd och känner att jag behöver inte gå ner mer i vikt. Jag mår bra, jag är nöjd med mitt utseende och nu vill jag gå in i en helt annan fas, nämligen jämnviktsprogrammet. För tror ni att gå ner i vikt är svårt, skulle jag påstå att de är inte de svåra i slutändan, utan att behålla den vikten man har nått. Jag vill ju inte gå som en jojobantare. Enligt viktväktarnas "regler" får man som guldmedlem (efter jämnvikt) ha plus minus 2kg vilket jag tycker är fantastiskt att man ställer lite "krav". För man vill inte släppa tyglarna helt. Du får gå på möten helt gratis, men om du vill ha kvar online kostar det 150kr/månad. Vi får se vilket jag bestämmer att göra sen.

Då jag känner också att de här med jämnvikt klarar jag "inte" av själv, så var jag iväg på möte idag. Eller det var bara drop in då det är röd helg dag. Till min fördel får jag uppgradera mig till 33 dagliga och 44 veckobonus. Nu tänkte jag inte snåla på veckobonuset, utan vill hitta en balans där jag även kan använda dem också. Så iom de har de både blivit nya recept och lite bak här hemma idag, men jag bjuder på dem inläggen vidare i veckan.

Hoppas ni får en härlig långhelg!

Mot nytt mål: rakt framåt utan förändringar :)



2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Hurra vad bra!

Lätta och Goda recept sa...

GRATTIS till dig! Vad duktig du är :-)
KRAM