söndag 27 maj 2012

Morsdag

Hallå till alla där ute!

Har ni det bra? Här är det helt fantastisk, solen skiner och livet är underbart! Morsdag idag med, även för mig fast jag är i hjärtat finne. Min man är mycket "bättre" på att fira svensk morsdag än finsk, då han har alltid firat den svenska (trots finsk mamma). Så vi har alltid en diskussion om vilken som ska firas mer ;) Fast i slutändan spelar de ingen roll, att få bara vara med familjen är de viktigaste av allt!

Idag har vi firat dagen med att varit ätit ute på kina mat. Svärmor och svägerska bjöd på detta, vilket är alltid lika trevligt och uppskattad. Efter lite krångel med magen valde jag ta en neutral mat son även sonen skulle uppskatta, han valde dock bara äta risen ;)


Efter det åkte vi till svärmor och fick även lite tårta. En helt fantastisk bärtårta, mums! Jag vet, de här med viktväktare poäng går så där ;-)


Sen kom vi hem och bara myste! Till middag blev de grillat och jordgubbar förstås!

Fick jag några presenter till dagens ära? Ja omtanke och goda skratt. Mannen hade tagit med sonen i torsdags för att köpa present till sin mor. När de kom in i butiken sa han att han fick själv välja vad han ville.. han såg en nalle som han fullständigt blev kär i. Med massa om och men gick han med på att de skulle slås in och sen fick mannen även hemma försöka "lura" bort och gömma presenten.. så imorse när jag fick sovmorgon, hade far och son målat en morsdagskort till mig, så söt! Så när jag sen kom ner kom sonen från köket med både present och kort. Först gav han den till mig och sen ville han öppna presenter åt mig. Han han inte dra mer än lite pappersbit när han kom på sig själv och skrek NALLE! Åh vad vi skrattade. När han väl fick upp pappret var det knappt jag fick läsa vad som stod i nallens tröja ;)


Muggen min, hade mannen i huset valt åt mig :)

Men som sagt, de är inte presenterna som gör dagen, utan omtanken och engagemanget.

Hoppas ni alla har haft en fin mors dag!

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Vilken härlig dag ni haft! Och tårtan såg mums ut, likaså maten!