söndag 6 maj 2012

Invigning av picknick!

Hallå alla läsare! Hur har ni det?

Här är det helt fantastiskt! Är tillbaka till normal livet igen och har haft hela 4 dagar med kvalitetstid med vänner och familjen, så underbart!

Idag hade vi fin besök från stor staden och vi hade planerat att vi ska åka till en av Arlas gårdar och se koutsläpp.. tjo fick vi! Ungefär 4 km före gården började köerna och ja om ni tittar till i bilden bakom ladan så kan ni en liten liten bil.. jo där skulle man svänga och då skulle man köa ungefär 2 km till..


Tur att vi hade bara pratat om att se kossor, så vi vände och åkte till en gård tidigare där kossorna redan var ute och gjorde barnen nöjda!


Efter det var de dags att bege sig till en naturreservat och ha picknick. Idag har de varit riktigt fint väder, dock hade vinden hållit sig borta hade de kunnat bli riktigt bra! Men som sagt de hindrade inte oss att ha årets första picknick för våra familj! (Sorry, jag glömde bilderna och de här var den "bästa" bilden jag hittade de som jag hann ta)


Till picknicken bjöds det kycklingfetaostsallad och till barnen hade vi med oss korv med bröd. ÅH jag måste bara berätta denna helt otroligt ide rika uppfinning som säker alla vet om, men som jag fick lära mig nu och är fortfarande lika imponerad! Du köper kok korv lägger i dem i en termos och häller i varmvatten. Sen är det bara att stänga och servera när du känner för det! Att jag inte har vetat om detta tidigare, vilken räddning de skulle ha varit i många tillfällen! Tack min underbara vän för denna helt fantastiska ide! (jag vet att jag är lätt imponerad ;)


Sen hade vi lite sweetchili sås, bröd och tom hade med mig lite te och snabbkaffe. Tyvärr inga bullar än, då bagaren har varit på semester ett tag.

Fast de gjorde nog inget då nästa anhalt blev stans godaste glass, Slagsta glass! Titta in menyn på bilden och titta in här, så har ni något att dregla efter ;)


Själv tog jag bara en vanlig barnbägare medan mannen gotta i sig en kolastrut. Även gästerna hade otroligt goda glassar, kika in hos Frostrosor så kanske ni har tur och kan hitta bilder på det idag eller någon annan dag. Är inte säker om hon kommer blogga om det, så jag lovar inget ;-)


En hel dag med kvalitetstid med goda vänner får en att bli trött, så snart blir det sängen för våra del. Men innan dess ska ni få en bild på framsidan! Lite små fix kvar som en blomma på bordet och fjärillar på väggen och måla om de vita delarna på "altanen", men är super nöjd med det nya utseendet och möblerna!


Hoppas ni får en riktig härlig ny vecka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt med picknick :)

Vilken fin altan Ni har. Jätte fina stolar.

/Anne

Frostrosor sa...

Tack för en underbar dag!
Bilder och min version av dagen hittas hos mig på http://frostrosor.blogspot.com