fredag 4 maj 2012

Lite regn stoppar inte grillning något mer!

Fredag och en super mysig dag! Inte bara att jag har lyxen att få umgås hela dagen med sonen som varit ledig från förskolan pga. planering, så hade jag mina föräldrar över hemma hos oss och grilla. Kan berätta att det tillhör till ovanligheterna att dem hälsar på en fredag eftermiddag/kväll och jag hoppas det kommer många fler av dessa tillfällen! I grillen fick idag stekas finska grill korvar, man må tycka vad man vill av korvar, men finsk grillkorv är ju så gott. O allra helst ska de vara ost i också, men de säljs tyvärr inte här i Sverige.

Förutom det så bjöds de på lite sallad och potatissallad, tackar för initiativet min kära mor!


I skrivandes stund håller vi på och skruvar för fullt ihop våra nya ute möbler, så som jag har längtat att få dem sedan förra sommaren (som ni kanske minns trogna läsare) så gjorde vi ju om framsidan. Ibland är de tur att man inte köper direkt det man har i huvudet, för idag med facit i handen hade inte rotting möbler passat där ute, utan våra fina vita solstolar tror jag blir perfekta där ute!

Önskar er alla en riktig fin helg, hoppas snön håller sig borta och att de bjuds på sol i alla håll och kanter!



1 kommentar:

Millas Hälsoblogg sa...

Vad mysigt att grilla, så gott