måndag 23 januari 2012

Viktblogg v.4

Då så, då var det dags idag och ställa sig i vågen.. en vecka har gått och från att det har varit tufft till att det känns faktiskt helt okej! Det är alltid jobbigaste i början innan man vänjer sig både i kroppen och hjärnan.. men med tiden tycker man det blir helt okej.. o när man hittar verktygen, för visst blir det mycket mer mättande mat när man har med sig lite grönsaker i tallriken! För mig blir det kanske lite "tråkigt" utseende mässigt då kan varken ha tomat för allergi och majs ger poäng.. men de ger mig mättnad och min hjärna luras lite av för att det ser så mycket mer ut som mat, håller ni med?



Ja visst har vi unnat oss hemmagjord pizza (11 propoints) och även Viktväktarpopcorn och viktväktare godis.. för allt handlar om planering och jag har max använd 5 poäng av veckobonusen om jag har ens använt det!



Så med en startvikt på 75,5kg innebär detta att jag har gått ner 1,2kg denna vecka! Underbart! Men de är alltid lätt i början att gå ner, då det blir så stor omställning i kroppen, det är nu jobbet börjar! Att fortsätta hitta metoder och verktyg så både kroppen och psyket vill och orkar med! För visst kan jag erkänna att haft flertal blodsockerfall där min man fått lida då humöret hänger inte riktigt med då.. men de har också balanserat då frukten och salladen införskaffat sig hem..

Så en ny vecka framför med nya utmaningar och så hoppas vi på lika bra vecka igen med viktnedgång... Så nu tutar vi och kör!

Inga kommentarer: