torsdag 19 januari 2012

Produkter från Viktväktarna



Idag var jag en sväng ner till Viktväktarnas möte och köpte lite godsaker med mig hem.. jag tror många inte tänker på det, men du får ju faktiskt bara handla där, du behöver inte vara med på kursen eller väga dig.. fördelen med Viktväktarnas produkter är ju att de är ju redan "nyttigare" en affärens och det är lätt att hålla reda på poängen.

En typiskt exempel är Popcorn. En vanlig micro popcorn påse ligger på 6 poäng/halv påse medans viktväktarnas ligger på 3 poäng för halva påsen.

Kom på mig själv när jag stod i kön att jag måste ju ha dessert toppningen, för vi ska ju ha kalas i helgen, så kan jag också njuta en liten bit godsak i själva kalaset. Den är helt fantastisk god, smakar nästan som vanlig grädde! Suverän!

Den orange påsen är gratäng såsen. Koka pasta, blanda med valfri protein, häll på gratäng såsen och in i ugnen. Enkelt och gott! Dock något som inte går servera mjölkallergiker/laktosintoleranta, så det brukar jag göra till mig själv i matlådor :)

Barerna är super goda och bra mellanmål. 3 respektive 2 poäng är helt okej.

Godiset däremot är en nyhet så det ska bli spännande att smaka på den och se om det är något. 2 poäng för påsen är väl okej om smaken är god, dock önskade att man fick lite mer valuta för poängen. För 2 poäng känns som jag hellre tar en bar isf.

Inga kommentarer: