onsdag 18 januari 2012

Dagbok - tankar efter 3 dagar

Nu har det gått 3 dagar och jag känner mig super hungrig.. från att ha muffat och ätit som bara den till att faktiskt äta mycket mindre.. har varit as kass på att köpa med grönsaker vilket gör att portionerna känns ännu mindre.. idag är det verkligen kämpigt.. men jag tänker på pengarna.. det är bara första veckan som är jobbigast.. hoppas jag...

Idag fick jag även tillgång till Viktväktar Online.. är sedan tidigare bekant med programmet, men dock ändå upptäckt lite nya funktioner som jag har nytta av.. till min besvikelse räknar man inte längre halv poäng utan man räknar hela.. så de känns som jag har blivit "lurad" fast jag vet att jag inte blir det.. bara dagens HUNGER som pratar.. däremot till min besvikelse har upptäckt att pga laktosintolerans i familjen blir jag lidande med poängen.. för det är nämligen så att de finns inte många lätt produkter bland laktosfria produkterna och det innebär att varje maträtt vi gör hemma gör att de innehåller mer poäng än de vore nödvändigt vilket i sin tur gör att jag får äta mindre om dagarna.. i en annan andetag behöver min son fett så till hans fördel är det ju bra att vi använder creme fraiche 15% istället för mini som är 0,5%..

Ja det blir lite dilemma det här med allergier.. för jag skulle ju få frossa massa frukt "gratis" dock så är jag ju allergisk mot de mesta frukterna så gör det i sin tur att det som är gratis, det kan jag inte använda mig till min fördel..

Men problem är till för att lösas - så ska fundera på det här.. nu är det däremot A och O att hela tiden planera maten en dag i förväg.. räkna och kontrollera så man inte står hungrig där sen dagen före.. o viktigaste av allt, ha massa grönsaker och de frukt som går att äta hemma heeeeela tiden!

Bara bita ihop och kämpa vidare.. jag vet att det blir lättare.. förändring är alltid svårt i början men blir bra i slutändan :)

Inga kommentarer: