söndag 8 januari 2012

Då var det dags igen - Målsättning

Har ni saknat inspiration och målsättning.. det har jag! Men nu är det dags igen.. dags att ta tag i det sista kilorna.. hela hösten blev en pannkaka och vikten sakta men säkert började gå upp mot fel håll.. sådär plus 4 kg har det nog blivit.. minns inte exakt vart jag stannade med vikten..

Det hela började med att jag fick höra att min bror och hans vän slagit vad som att gå ner i vikt.. dem brukar alltid ha ganska extrema och svidande straff om dem inte lyckas.. denna gång är det så att min brors vän ska gå ner 3 cm från midjan och lyckas han inte ska han betala 50 000kr till min bror med familj.. min bror har i sin tur motprestation att han ska gå ner 10kg och träna 2 ggr i veckan, annars får han betala 10 000kr både till sin vän och sin fru.. när jag lyssnade på dessa tänkte jag först herregud, hur vågar dem. Men sen insåg jag (tack vare vår vän) att de måste svida ordentligt för att man ska fortsätta vara motiverad och inte ge upp!

Så när min bror till slut erbjöd också mig ett erbjudan, bestämde jag mig för att hoppa på! Så om jag lyckas, så betalar min bror mig 10 000kr, om jag misslyckas så får jag betala honom 20 000kr.

Så måndag den 16 januari börjar jag jobba mot målet - 10kg och jag har på mig till sista april.

Nu hoppas jag också att ett erbjudande jag fått från viktväktarna kommer gå igenom med, men då detta är inte än helt klart återkommer jag med vad det är.

Så om en vecka, blir det massa inlägg igen! Både fika och mat och viktblogg :)

Återseende!

4 kommentarer:

Frostrosor sa...

Wow! Lycka till!

Frostrosor sa...

Du har fått en award av mig! Kika in hos mig och läs mer!

Mimmi sa...

Ett litet tips är att prova
Dukandieten.

http://dukan.forum24.se/dukan.html

Helena Ljunggren sa...

Ett stort lycka till! :D