söndag 30 januari 2011

Kladdkakemuffins



Inspiration till denna rätt kommer från min man, dem hade gjort dessa på jobbet och då tänkte jag att kan hans elever då borde jag också kunna det!

ca 12-15 st muffins

100gram margarin
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Vispa ihop margarin och ägg. Blanda i sedan resterade ingredienserna. Klicka i muffinsform.



Grädda i ugnen 200 grader ca 8-10 minuter.



Kommentar: Mums så gott! Roligt att göra på ett annat vis lite kladdkaka! Men gör inte samma misstag som jag och glöm dem i ugnen, de blir inte förstörda men mindre kladdiga bara ;-) Men jag är så stolt över mig själv, jag äntligen lyckas med något, hade under julen mindre tur med bakande ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser jätte gott ut, vill gärna smaka någon gång :)
/Anne