fredag 14 januari 2011

Viktblogg v.2

God fortsättning på året mina läsare! Jag har haft lite blogg uppehåll angående vikten, då jag tagit semester från viktväktarna! Nejdå, haft fullt upp med både flytten och allt runt omkring att jag valde att ta en liten break. Nu är däremot vardagen igång igen och igår var jag iväg till viktväktarna. Efter flytten har jag kommit fram till att förenkla mitt liv och gå på kvällsmöten istället. Jag tycker inte om att väga mig på kvällarna, då jag har verkligen en kropp som pendlar med vikten beroende hur jag äter. Däremot att gå till viktväktarna på kvällen, helt själv, utan son, överväger så mycket mer nu när vi har lite längre bit in till stan. Det är min egen tid och jag kan i lugn och ro koncentrera mig på det jag vill göra, må bra på ett hälsosamt sätt!

Så vad sa vågen efter några veckors uppehåll? Minus 0,5 kg = SUPER NÖJD! Att få ett minus efter en unna december är helt underbart! Det är belöningen att man har lärt sig någorlunda bra att använda de redskap man har lärt sig i viktväktarna!

Nådde jag målvikten då som var att väga lika mycket som jag vägde när jag började vänta på min son på hans ett års dag? Nej det gjorde jag inte, MEN jag är inte ledsen för det! Jag har gått ner lite över 10kg sen jag började viktväktarna och jag mått jätte bra! Målet är väldigt nära och nu fortsätter min resa dit! Mitt förra mål var att nå 71kg, men jag har ändrat detta och ska väga 69kg. Sen när jag når det får jag se vad jag vill göra efter detta, ska jag mer ner eller om jag är nöjd. Hoppas ni fortsätter följa min resa och blir inspirerade om ni känner att ni behöver bli av med några kilon. MEN glöm aldrig att en viktminskning ska ske för att du vill det och inte för att någon annan vill det! För du duger precis som du är här och nu!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Grattis till minus!

Johanna sa...

Du är super duktig!

Och precis, man ska gå ner i vikt för ens egen skull o inte för nån annans!