torsdag 27 januari 2011

Viktblogg v.4

Gissa om jag var nervös idag för att åka till viktväktarna och väga mig? Visst hade vi inte bestämt något i potten om man klarar av utmaningen, men ändå så blir man smått nervös för jag är sådan att jag vill klara av de mål jag sätter upp! De har varit en kämpig vecka och velat flertal gånger bara tröstäta massa gott, men är så stolt att jag har hållt mig i skinnet och fokuserat på målet! Ja vad hände?

MINUS 1,7kg!!! JIPPIII!!! Då kändes varje kvällens våndades av gott värt det! Känns så underbart! Tyvärr gick inte det lika bra för min vän, minus 0,6kg MEN som jag sa till henne.. ett MINUS är alltid ETT MINUS! Man ska vara glad för det!

Dock varför denna skillnad kan man undra och det är ganska enkelt! De finns något som kallas daglig poinst och vecko bonus. Dagliga ska du alltid äta, vecko bonuset kan du själv avgöra om du äter eller inte. Äter du veckobonuset går du fortfarande ner i vikt, men inte lika mycket. Äter du bara dagliga points så går du desto mer ner i vikt. Jag åt bara dagliga och hon åt båda, där med skillnaden. Nu vet hon hur det funkar så blir inte alls förvånad om hon kommer nästa vecka och gått ner massor :)

Själv ska jag ta och unna mig lite.. mannen vill ha sin första semla för i år och sen har vi kalas här i helgen. Det ska jag unna mig!

Tänkte tillägga här att vann inte Smoothie tävlingen, men inte är jag ledsen för det! Ska prova vinnare smoothien och hoppas på att det är så god som de låter!

Ni har väl inte glömt bort min tävling, titta in här! Du har på dig till imorgon!

Viktbloggen åter om en vecka med ett minus förhoppningsvis ;)

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Grattis till -1,7 kg! Otroligt starkt jobbat!
Ja, tyvärr var jag tvungen att utse en enda vinnare! Men som sagt häng inte läpp; dels var din smoothie också god och du kommer inte heller att bli besviken på vinnarens smoothie tror jag!