söndag 23 januari 2011

Tropic Smoothie



Jag är med och tävlar hos Frostrosors tävling

Receptet är för 2 personer



2 dl valio vaniljyoghurt
1 apelsin
2 kiwi
2 passionfrukt
halv paket fryst tärnad mango

Pressa apelsinen. Tärna kiwi och skrapa ur passionsfrukten. Häll allt i tillsammans och tillsätt yoghurt, mixa (vi använde stavmixer). Vi valde använda fryst mango för att få lite isigare smak i smoothien, går säkert lika bra med färsk.

Vill du toppa detta med lite fredagsmys? Lägg till lite vaniljglass och toppa med riven choklad.



Kommentar: Blev så sjukt avundsjuk när jag hade mixat detta och smakade, för det var så ljuvligt gott! Jag tålde ju förut passionsfrukt och kiwi, men tål inte det längre, men man måste ju smaka det man skapar! Min man ville ha mer och mer och mer.. Jag funderade länge vad jag ska bidra till tävlingen och jag ville ha något som man kan variera i olika former, då kom jag på att jag har en recept i bakfickan! Min goda fruktsallad som du gör likadant fast byter ut yoghurt mot keso och har apelsinbitar istället. Jag funderade även om man kan inte göra denna lite fredagslyxigare med glass och choklad och visst kan man det. MUMS SÅ GOTT! Nu får vi hoppas på en vinst, då vi verkligen skulle behöva vinna 400kr för Valios produkter då sonen blivit mjölkallergiker eller laktosintolerant. Men smaken är som baken, vem vet om andra tycker att de är gott det som jag eller min man tycker är gott! Så håll tummarna!

ps. Vi försökte med att ha i hallon, men den förstörde den tropiska smaken.

Inga kommentarer: