torsdag 3 februari 2011

Viktblogg v.5

Ja vad hände? De undrar jag också? Jag gick inte till viktväktarna idag, jag ville lura mig själv! Blää! Haft en riktig kämpig vecka och bara tröstat mig med mat och allt gott vi hade över från kalaset och tyckt synd om mig själv! Ja ibland får man ha sådana veckor! Har jag gått upp i vikt? De kan ni ge er på att jag har gjort och därför vill jag lura mig själv att inte väga mig.. självklart har jag vägt mig här hemma så det finns en hum om hur det ser ut.. o det är en hel del plus..å så går tankarna: är det så här livet ska vara? Ena veckan världens "svält" och andra veckan världens frossa? De är ju jojobantning.. o det är inte det jag ska göra med viktväktarna... ja en dålig vecka helt enkelt.. men ska inte gräva ner mig för det! Ny vecka framför oss! Plockar fram lite finsk sisu och planerat in veckans matsedel.. o så har jag en plan.. lördag börjar melodifestivalen, då får jag unna mig något gott utan dålig samvete.. men sen resterade dagarna är det dagliga points som gäller! Detta ska jag försöka med tills jag når målvikten.. sen planerar vi om igen.. ge mig kraft, ge mig sömn, ge mig ork och ge mig motivation! O smält bort den f-bannade isen så man kan gå normalt på vägarna och komma igång med dagliga motionen igen! Längtar till våren! åhh.. snart så!

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Glöm bort den här dåliga vikt-veckan och så kör du vidare istället utan att titta bakåt! Framåt med blicken!
Och ett praktiskt tips: Skriv en lista på nyttiga saker du har hemma i kyl/frys/skafferi och vad du kan göra på det, såsom till mellanmål. Då behöver du inte hela tiden öppna dörrarna, kika in och frestas av onyttigheter utan öppnar bara dörren och plockar ut det du ska ha. Och för att lura hjärnan; gör smakbitar av allt så kan du sitta och plockäta. Tar du en frukt, skär den i bitar. Gör du mackor, dela den i 4 eller 6 bitar, gör plocktallrik.