torsdag 17 februari 2011

Viktblogg v,7

Usch, det kändes inte alls bra idag igen.. o det har varit så motigt så länge.. men jag har bestämt att har jag bara möjlighet så ska jag ta mig till mötet... så pina mig själv och in på mötet och väga mig.. o det blev som jag befarade.. plus 0,1kg..

Jag vill så gärna gå ner de sista men jag har tappat motivationen helt och håller.. jag har ursäkter till varför jag får äta gott och varför jag får skita i allt som har med poäng och göra.. maten blir helt värdelös här hemma.. för det första borde lära oss laga mer mat.. då har en son som äter också nu och vi behöver båda matlåda till han och mig över.. för de andra så tycker jag att matlagning är så tråkigt när vi inte tål något och jag orkar inte laga två maträtter varje dag.. o helgerna bara svissar förbi så det blir inga storkok.. hur får ni andra ihop era vecko- eller månadslistor? Här går det jätte dåligt!

Efter de gnället kan jag berätta att jag har ändå fötts på nytt! Jag har varit på något gnäll och deppig period.. jag har börjat läsa mina böcker igen och mår bättre och känner att livet kanske vänder igen.. allergier, sjukdomar och lite annat tråkigheten har tagit musten ur mig, men när man börjar vara tacksam för det man har så blir man snabbt på glad humör igen!

Jag är tacksam för att jag gör viktminskningen för min egen skull och ingen annan.. jag är tacksam för de över 20kg jag har redan gått ner redan och jag har inte långt kvar till målet. Jag är tacksam för min man och min son och min familj! Men jag är också tacksam att jag har några väldigt underbara vänner! Jag är tacksam att vi har tak över huvudet och mat på bordet.. de jag är mest tacksam är att jag aldrig ger upp och tro på ljusare morgondag! En ny mål och det är att slå 1,3kg på en vecka, jag ska börja planera maten mycket mycket bättre och jag ska tillbaka till min positivt tänkande värld! Livet är härligt och det blir precis vad man gör det till!

3 kommentarer:

Frostrosor sa...

Deppa inte fast det blev lite plus denna vecka. Det är ju ingen anledning att smälla i sig en till bullängd bara för att man gjorde det igår. Dra ett streck över det och se framåt! Vad bra att du inser allt gott livet har att ge, och det viktigaste är inte i matväg utan i kärleksväg.
Om du vill så skulle jag kunna kolla på mina gamla månadsmatsedlar och skicka över lite tips på rätter.

Katja sa...

Jag har mina prerioder med veckor matlista och det har funkat kanon, men nu på sistonne så har jag fått göra mest något som går snabbt för att jag jobbat och vart hemma så sent. Men har gjort lite grytor och såser och fryst in nu så det finns.
Du kommer fixa dem sista kilorna med. Du vet ju att jag har antagit mannens utmaning, inget godis osv fram till våran resa. Men nu när vi vart så dåliga har det tyvärr blivit coka cola, men godis och chips har jag lyckats hålla mig ifrån i alla fall, men det har vart kämpigt.
Jag vet att du kommer hitta till det positiva igen och livet kommer bli lättare och då kommer även maten komma igång.

johanna sa...

Jag tror inte man ska fokusera för mycket på mat, godis o kg på vågen.. jag gjorde det innan.. men nu äter jag vad jag vill men tänker mej för samtidigt tränar/rör på mej..
jag tror som dom andra att du kommer fixa detta.. jag tror du är en sån person att har du bestämt dej för nåt så fixar du det :)