fredag 4 februari 2011

Förslag på frukt?

Nu vänder jag till er och hoppas ni kan ge mig förslag! Jag älskade när vi kunde förr i tiden frossa i oss massa frukt men pga min allergi, funderar jag på om ni där ute kanske känner till någon frukt som är väldigt god att äta så här på kvällen framför tv, kanske någon tropisk?

Här kommer iaf en lista på frukt som inte fungerar för mig:
- Äpple
- Päron
- Meloner
- Vindruvor
- Kiwi
- Passionsfrukt
- Ananas
- Banan

Jag tål apelsiner och även mango, skulle vara roligt att hitta någon till frukt som fungerar så kan man göra fruktsallad här hemma.

Annars om ni har förslag på någon annan nyttig kvälls snacks, tas tacksamt emot!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blåbär, Hallon vinbär o yoghurt o lite van. socker så kan du göra glass till kvällsmyset :) / Jaana

Frostrosor sa...

Här är det jag kom på i fruktväg... hoppas något passar!

Här är vad jag kunde komma på...

Persika/Nektariner
Granatäpple
Plommon
Aprikoser
Papaya
Fikon
Guava
Sharon/Persimon/Kaki
Physalis