torsdag 23 september 2010

Viktblogg v.38

Revansch är alltid underbart om man lyckas i alla fall viktnedgång... o JAAAAA, jag lyckades! - 2,9 kilo på vågen på en vecka, nu har vi nått första målet och nu siktar vi på mål 2 som är 75 kg.. väger nu 78,6kg ... de kändes så underbart att få se dem siffrorna på vågen och stjärnan i boken.. jag har gått ner ytterligare 3 kg .. JAAA :) Belöning: En ny BH, så behöver jag inte gå längre med amningsbh ;)

Ja hur har veckan sett ut då för det här resultatet.. de blev ingen gott som chips, godis eller alkoholfri vin.. gissa om jag var sugen på vinet till älggrytan, men nej nu skulle de hållas igen.. o det gav ju resultat.. o som skrivit tidigare så har jag gått och gått och gått och de tror jag är också en stor bidragande faktor..

tycker dock det här med äta ute är super svårt (restaurang och motsvarande), de måste jag jobba med mer att hitta bättre alternativ..

måste dock poängtera till min förvåning att äter du på McDonalds och tänker att jag ska äta nyttigt o ta en Mc Feast fullkorn, så lurar du dig själv.. den ger mer poäng än tex. Big Mac... o för att göra det snäppet nyttigare så tar jag oftast bort locket också av från Big Mac (bröd ger alltid mycket poäng) så blir det mättande och kanon bra.. inga strips och ingen läsk (alt. light läsk, men vatten är bäst) så funkar det på vägen när det krisar med maten och lunchen hinner inte intas.. så blev de i söndags när man behövde åka bil under lunch tid och mätt var jag bra på det fram till middagen..

Nu tutar vi och kör mot mål nr 2: 75 kg !

5 kommentarer:

Katja sa...

Grattis, det kommer du fixa, absolut, är så stolt över dig. Skicka lite inspiration och motivation till mig med ;)

johanna sa...

Grattis!

johanna sa...

Måste fråga, hur äter du på dagarna?? :)
Måste börja sköta mina måltider bättre.. men har noll fantasi..

Admin sa...

Vi har delat upp veckan ungefär så här:

Måndag = korv eller kassler
Tisdag = Fisk
Onsdag = Vegetariskt
Torsdag = Kyckling
Fredag = Kött
Lördag & Söndag = Det vi är sugna på ;)

För att lyckas tror jag är a och o att planera redan i förväg en veckas måltider. Vi brukar planera mån tom fre.

Sen följer vi väl inte det slavisk men en bra fingervisning om att få varierat kost.

När det gäller måltiderna över dagen, så ser de så här ut för mig:

8-9 Frukost (te, plus 2 bröd med varierad pålägg under veckan)
11-12 lunch (matlåda från middagen)
14-15 mellanmål (macka eller frukt)
17-18 middag
20-21 Frukt tallrik

Hoppas du fick någon slags inspiration och recepten hittar du ju på bloggen :)

johanna sa...

Tack så mycket :)

Ang min smärta, Mmm jag har klarat mej fint med receptfria tabletter.. men det är mest för att jag inte velat gå över till nåt starkare.. rädd för att bli beroende av det.. då många i min närhet blivit det av smärtstillande.
Men nu får ja nog ge mej på den biten då smärtan är jobbig.. spec nu under höst/vinter..