torsdag 19 augusti 2010

Viktblogg v.33

Då har man varit och vägt sig idag och gissa om jag höll på ramla av vågen!?!?!? Jag har gått ner 1,3kg på en vecka, är så stolt över mig! Jag som hade tänkt att om jag nu gått ner ett halv kilo är jag super nöjd, då kan ni tänka er hur nöjd jag är efter 1,3 kg ;)

Idag handlade kursen som motivation och en av sakerna som diskuterades är att många går ner i vikt för andras skull. Gör man det så brukar man inte lyckas! För när man ska gå ner i vikt ska man göra det för sin egen skull, inte för någon annan och vikt minskningen får inte heller ha betydelse om andra berömmer dig när du går ner i vikt! Idag vet många av mina vänner och familj att jag varit och vägt mig. Klockan är nästan 19:00 och ingen har frågat hur det gick på viktväktarna, fast jag varit i kontakt med flertal personer idag. Skillnaden är att i våras skulle jag gärna ropa ut direkt till alla om jag så hade gått ner ett hekto, medan nu så är det bara för mig viktigt om jag går ner i vikt eller inte. Jag berättar inte om ingen frågar... och då gäller desamma för min man, har har inte frågat än och jag berättar när han frågar. Visst det har varit lite stormigt sen han kom hem, då matlagning och sonen behövt all uppmärksamhet.

Några av er kanske tänker nu att jag behöver visst uppmärksamhet ang. min viktminskning då jag har startar detta blogg. Nej syftet med bloggen är inte att uppmärksamma mig utan uppmuntra andra att de går om man bestämmer sig! Motivation är viktigaste redskapet när man går ner i vikt, tappar man motivationen funkar inte heller viktminskningen!

Som avslutning måste jag skriva att jag har faktiskt inte gjort så mycket uppoffringar sedan jag började i viktväktarna. Jag äter fortfarande ganska lika mat men en lite mindre mängd vilket inte gör något då jag kompenserar detta med grönsaker som man får äta så mycket man vill av. Kvällarna åker igen frukten fram istället för chips/godis eller popcorn.. jag älskar mitt nya nyttiga liv, nu tutar vi och kör en vecka i taget så ska vi se att snart har jag nått min målvikt!!! Delmål 1 är att nå 80 kg :))

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja heja vad duktig du är ! Kram Jessica