lördag 30 juni 2012

Croustades med chévre och fikon


Godkväll alla läsare!

Äntligen ska jag bjuda på receptet som jag lärde mig i midsommar, croustades med chévre och fikon. De är perfekt som förrätt eller till plock tallriken. Idag har det städas och rensats för fullt, är riktigt nöjd med mig själv. Sista flyttkartongen har tömts (ja vi flyttade i huset sen 1,5 år tbx) och äntligen börjar röras i datarummet försvinna... som paus från detta var det skönt att få svärmor och svägerska på besök och jag hade lovat både grillmat och då passade jag på bjuda dessa härligheter medan maten på grillen skulle bli klar! Sommar, sol och semester för många.. här kommer det jobbar mer eller mindre hela sommaren, men jag önskar alla er andra en riktig härlig semester och hoppas ni får en massa sol och god mat!


Croustades med chévre och fikon, valfri mängd

mini Croustades
fikon marmelad(gärna icas egna märke, är godast)
chévreost

Fyll croustades med chévreost, nästan halva. Lägg i ca ½ tsk fikon marmelad.





Sommarsallad som jag bjöd: Gurka, majs, jordgubbad, fetaost och sallad.


På grillen hittar du både fläskfile, finsk grillkorv och halloumi.


Blir en härlig sommar grill tallrik!


Inga kommentarer: