tisdag 5 juni 2012

Potatismos



God kväll där ute, hur har ni det? Här är det bara bra, försöker leta inspiration både till matlagning och vågen.. men de börjar komma igen sakta men säkert. Underbart att ha måndag och fredag 2 ggr den här veckan ;-)

Ni kanske tycker att en recept som denna är överskattad, men vill berätta anledningen varför ibland även enkla rätter som denna dyker upp. Bloggen startades ursprungligen för att jag och min man skulle på ett enkelt sätt samla våra recept på ett ställe där vi hade lätt tillgång till den. Min man är ingen mästare i köket, men är duktig att laga mat om han har en recept att följa. Så därför kommer även enkla recept som dessa ibland till bloggen.

Ha en härlig nationaldag imorgon! Här blir det full fart, förstår inte hur jag har tappat även min organisations sinne på sistone. Dubbelbokar och överbokar oss, hoppas bara att alla har förståelse för min tillfälliga förvirring ;)


Potatismos, 4 personer

ca 800g potatis
1-2 dl mjölk
1-2 msk smör

Värm mjölk 1-2 dl (den ska inte koka).

Mosa potatis med potatisstöt eller elvisp.

Blanda moset med varm mjölk och smör. Vispa moset fluffigt.

Smaka av med salt och peppar (ev lite socker)

2 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Potatismos är gott ibland, har en variant på bloggen med spenat i om du vill ha variation. Ha en bra dag

min mat och vikt sa...

Åh vad spännande, de måste jag leta fram och testa :)