fredag 22 juni 2012

Midsommar - den bästa helt enkelt!



God kväll alla goa läsare!

Hoppas ni haft en härlig midsommar, för de har vi haft. Som ni såg imorse på facebook blogg sidan så satt vi i bilen på väg till midsommarfirande.. vi åkte till våra goda vänner och hade en toppen dag!

Förmiddagen spenderas på Hågelbyparken.. massor av folk, god stämning och jätte fint ställe. Det toppades med en helt fantastisk midsommar picknick buffe! Som ni ser i bilden, så bjöds de på en massa gott! Bättre bilder och recept får kocken själv bjuda på, så kika hos frostrosor vet ja!



Fikat tog vi hemma hos familjen och som alltid, man blir så där lite sötare än vanligt efter allt gott hon har bakat!



Och tror man att de här räcker, har ni helt fel! Tom under tiden man väntar på att grillen ska bli varm och annat smått och gott förbereds, så bjuds de på plock tallrik! Min stora kärlek blev dessa härliga mjukost marmelad plockisarna (bilden nere till vänster).. åh, så goda de var! De fick jag ta äran för, för nämligen de var jag som gjorde dem... fast receptet var värdparets! En ny stor favorit hos mig och gubben!



Sista bilderna från middagen glömde jag bort helt... är dock förvånad att jag fick med så mycket bilder från hela dagen.. MEN tittar ni på bilden nedan så kan ni förstå vad allt gott som erbjöds till middag!



Mättade magar, massa skratt och skoj i sinnet tillsammans med barnen, sol och värme till kroppen, gott sällskap till själen. Vad mer kan man begära? Eller som sonen sa på vägen hem (precis innan vi kom fram till bilen): "Frostrosor" rolig, vänder sig om och pekar mot värdparets hus och har ett stort leende. Då vet man att även han har haft en fantastisk dag! Tack snälla underbara Frostrosor med familj, ni är guld värda!

O ni läsare, hoppas ni haft en underbar dag och tack för att ni finns där! Utan er hade bloggen säkert dött för länge sen..

På söndag ska jag berätta om våra familjs nya utmaning, så håll ut tills dess!

3 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Fina bilder på en härlig dag

Frostrosor sa...

Tack snälla till er! Så underbart sällskap, det var en fröjd att tillbringa midsommar med er!
Tack för all hjälp med assistens i köket också! Och krustaderna tycker jag att du ska ta åt dig hela äran av!

Vilka fina bilder du har tagit! Han inte du mejla lite bilder från fikat, bären och plockmaten till mig? Märkte att jag inte hunnit fota allt ändå :-)

Sara på Vardag.nu sa...

Åh vad sugen jag blev på grillad majs nu! Mums! Ni verkar ha haft en mysig midsommar :)