torsdag 17 mars 2011

Viktblogg v.11

Den här veckan var helt ok för att varit hemma nu snart 2,5 vecka... jag tycker det är jobbigt att hantera vikten när man blir hemma.. för man blir så lätt sugen på massa saker och faller så mycket lättare i frestelsen och så tycker jag att man tycker sig konstant vara hungrig..

Minus 0,3kg visade vågen idag och det får duga absolut! Idag hade vi diskussion med min viktväktarledare vad som får bli en bra mål för mig.. o vi har bestämt att minus 2,2kg till sen börjar jag jämnviktsprogrammet.. o efter det blir jag guldmedlem igen.. just nu i livet får det räcka.. då är jag på min maxvikt enl. BMI.. jag skulle vara nöjd så här, men jag vet att om jag slutar nu som viktväktare kommer det gå åt fel håll igen och jag vill ju ha detta som en livsstil... inte bara en bantningskur.. och för att få bli guldmedlem är det BMI max vikt som gäller..

Träffade på min svägerskas syrra idag och blev så glad att se henne i verkligheten istället för bara få sms varje torsdag.. jo vi smsar varje torsdag och frågar hur det har gått och peppar varandra.. vi gick tillsammans några gånger då hon började sen krockade våra tider så vi har gått olika tider... när jag såg henne nu 10,5 kg mindre så var det helt otroligt! Så smal hon har blivit! Så roligt och häftigt! Så jag tror min motivation för de här sista 2,2kg gick upp igen! Ibland tror jag man behöver se och inspireras av andra..

Så hemma igen kom Wii Fit fram och jag ska göra body test varje dag, det är sådan typ av övning som ändå min sjukgymnast vill att jag ska köra.. sen har jag kommit igång lite med promenaderna.. dock får ta det lite lugnt fortfarande då har en menisk skada i knät och väntar på operation..

Men i stora hela känns det som jag fixar det här och det kommer bli en bra vår och sommar.. eller vad säger ni? o det här med Beach 2011, nej det är inte det jag strävar.. utan jag strävar ett liv i hälsosam tecken, i beachen får jag se ut precis som jag vill.. vi är alla olika med olika kroppar och vi alla får platsa på beachen oavsett hur vi ser ut!

Ha en härlig vecka!

3 kommentarer:

Katja sa...

Finns det ens något kvar av dig snart? du har ju tappat så enormt mycket i vikt och jag tyckte inte du var stor i somras när vi sågs. jag vet att du kommer fixa detta, du är så duktig och har en bra karaktär som kan stå emot, önskar jag var mer som du =)

Frostrosor sa...

Heja heja! Bra att du satt ett slutmål nu, då är det lättare att kämpa sig till det!

johanna sa...

Vore supe kul o få se före o efter bilder :)