söndag 6 mars 2011

Baguetter med skinkäggröra och kvällens mys!

Ibland ska man bara vara värd lite mys och igår bestämde vi lite extra mys när melodifestivalen skulle köras. Till middag åt vi goda baguetter med min efterlängtade skinkäggröra! Blev så glad när jag hittade receptet i samlingen igen och upptäckte att majonnäs innehåller visst inte tomat, som jag har hela tiden trott. Till melodifestivalen blev det kex med brieost och olika salami och lufttorkad skinka, mums så gott!



Baguetter med skinkäggröra

6 st Baguetter (vi använde sådana man gör i ugn)
3 ägg (hårdkokt)
100g skinka
2-5 msk majonnäs
salt, peppar och paprikakrydda
valfria grönsaker, vi använde isbergssallad och gurka

Tärna äggen och skinka och blanda ihop med majonnäsen. Krydda! Lägg i baguetten sallad och gurka och röran!

Kommentar: De är så gott att jag skulle kunna äta det hur mycket som helst! Men efter 3 baguetter fick jag vara nöjd, skulle ju även orka med kvällens mys mat (se nedan en del av det). Mannen blev väldigt överraskad att så enkelt kan vara så gott, de var första gången jag bjöd han på detta!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Ojoj, så gott, både baguetten och plockematen!

Katja sa...

den röran har jag ju totalt glömt bort, ska göra det någon dag =)