torsdag 28 oktober 2010

Viktblogg v.43

Japp, det går rätt håll... ännu ett minus på 0,7.. underbart! Så nu har jag 6kg kvar till målvikten.. tänk jag har gått ner 8kg sen jag började i viktväktarna och hela 20,6 kg sen jag födde min son.. de är helt otroligt.. 20,6 kg.. det är många kilon... jag är väldigt nöjd med mig själv.. att jag har den karaktären att kunna göra detta när jag väl bestämmer mig för att göra det.. men jag tror nyckeln är också att inte ha bråttom och ändå ha kul också vid resan..

Som ska i veckan på dop och var även på dop förra helgen.. jag har inget jag inte får ta, men självklart så tänker man efter på ett bättre sätt vad jag ska äta.. jag går även på middagsbjudningar utan att "kräva" lite hänsyn till att jag går på viktväktarna.. så visst lever jag livet samtidigt..

Den stora skillnaden är nog mina promenader som gör gott både för min vikt och hälsa jätte mycket.. minst 1h blir det nästan varje dag, men snarare 2-3h blir det varje gång.. det är det som är fördel med att bo nära stan.. man tar sina två fötter och vagnen framåt istället för bilen.. jag hoppas när vi flyttar lite utanför stan att jag kommer fortsätta och ta mig ut till stan med promenad.. det är ju ändå bara 40 min extra..

Snart ska jag få även Zumba hem, tack min underbara kusin.. jag hoppas de finns något bra där som både funkar för min nacke och rygg.. för vore kul att få igång en träningsform som funkar för mig..

Lite nya recept kommit också.. och imorgon ska jag göra något riktigt gott.. Pizza som inte innehåller tomat alls!!!! Så glad när jag hittade den här receptet....mums! (hoppas jag)..

Lite mer vatten ska bli veckans utmaning för mig.. blir att dricker nästan inget alls av något slag och det ju inte bra.. för vätska behöver kroppen och vatten är ju bäst!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Härligt att det går framåt! Gick det åt mycket poäng på dopet? Scones är ju dessvärre inte så magert! Men nu får du ta och promenixa lite till veckan igen! Promenader is the shit! :-)

Admin sa...

Nejdå, det gick inte mycket poäng. Valde äta rostad bröd, men smakade även en scones! Påläggen var inte poängrika om man skippade marmeladerna ;) Från fika bordet var jag också och åt.. för man ska leva livet också och inte bara "vänta" på smala tider ;) Japp: Promenad is the shit! :-)