fredag 1 oktober 2010

Viktblogg v.39

Det är den delen av månaden, så jag hade inte så mycket förväntningar på vågen.. och tur var väl det då det blev +0,2kg men idag störde det mig inte alls.. jag vet att nästa vecka visar vågen desto mer minus när "all" vätska rinner av kroppen :)

Nu har man gått i 7 veckor, medel nedgång är ca 1kg i veckan.. vilket jag är jätte stolt över :) Men de är inte bara vikten som är viktig.. jag har gått ner en storlek i byxor och jag kunde köpa en jacka i storlek 42.. yeee!!! Det är viktigt att också mäta sig olika delar i kroppen.. för när motivationen truter och vågen står still, kan de vara värt att ta fram måttbandet och märka att måtten krymper.. jag har minskat i både lår och midja.. STOLT!

Har börjat fundera på olika träningsformer, då hösten och vinter kommer skrämmande fart och promenaderna inte blir lika långa... Sonen sover kortare och kortare och underhåller sig inte lika länge i vagnen.. Till våren vill jag börja dansa igen, men tills dess tror jag faktiskt att det är dags att ta fram Wii och hitta en bra träningsform där..

Återseende om en vecka igen!

1 kommentar:

Katja sa...

Ja du ska verkligen vara stolt över dig. Det har du gjort kanon bra med. Vet ju hur du haft det under dassa veckor med. Du kämpar på bra.
Jag måste med rycka upp mig nu och ta tag i mitt liv, kan ju inte fortsätta på detta sätt längre. Man går ju inte ner något då.
Hoppas att Zumpan får mig på humör, för då kan jag träna hemma när jag vill.