fredag 22 oktober 2010

Viktblogg v.42

Torsdag betyder väga sig och jag var lite halvnervös.. veckan gått bra, men en resa iväg och då har man inte det trygga runt omkring och det blev allt annat än nyttiga val.. men ÄNDÅ en minus resultat, JA! Minus 0,7 kg och jag har bara kvar till första målet kvar 6,7kg.. jag har ungefär 3 månader kvar att jag ska nå det.. så jag känner att jag har ingen brådska..

Vi hade intressant ämne idag på vv, där vi diskuterade om hur det känns om vågen står still.. hon nämnde även om min favorit progam: biggest looser.. hon nämnde just det, att det är en inspirerande program, men man ska inte glömma att dem gör inget annat än tänker på mat och träning hela sin vakna tid när dem är med där.. så det är klart de visar helt andra resultat än en normal människa hemma.. Däremot så ska vi inte glömma att våra kroppar är helt fantastiska och överraskar oss ibland.. en vecka utan resultat är inte slutet, vi ska inte glömma hur lång tid det tar för oss att gå upp i vikt... så varför har vi så extremt bråttom med att gå ner i vikt?

Jag tyckte om ett exempel hon körde: Du träffar en gammal vän, de var 1 år sen ni sågs sist.. o du ser direkt att hon har gått ner i vikt, hon ser jätte snygg ut! Hon berättar att hon gått ner i vikt 21 kg och du säger WOW! 21 kg på ett år, grymt bra jobbat.. men har du tänkt på att 21 kg är inte så svårt att gå ner egentligen.. för 21 kg delat på 52 veckor är 0,4 kg i veckan.. o hur många är det som egentligen behöver gå ner i vikt 21 kg? Snarare kanske 10 kg och då behöver du faktiskt inte minsta mer än 0,2 kg i veckan i ett år så har du nått din mål.. för glöm inte bort, det där 10 kg extra smög sig inte på dig på en dag..

Övrigt: Värt att nämna som ni märkt att inga nya maträtter och blogginlägg.. har gjort allergitest vilket gjorde att jag fick reaktion och fått leva mer eller mindre på bara pasta.. men till helgen ska det blir lite gott och blandat och så blir det nya inlägg också.. Fått ännu mer inspiration från FROSTROSOR, en blogg som du bara inte ska missa.. så mycket gott som finns där!

Inga kommentarer: