torsdag 7 oktober 2010

Viktblogg v.40

Ännu en vecka gått och till min förvåning hade gått ner -0,2kg.. så det kompenserar förra veckans vikt.. jag förväntade mig snarare viktuppgång då jag har inte orkat vara duktig.. utan skitit och skriva upp vad jag ätit och det har gått ner någon godisbit och lite chips av mannen då jag provade ny smak av viktväktare chips som innehåll tomat.. så jag kunde ju inte äta dem iaf.. missade att titta :( det har även blivit lite ute mat.. men jag tror mina 2-3h promenader ute gör att jag håller mig stabil..

Idag trotsade jag tom spö regnet och var ute och gick 1h.. börjar verkligen inse att det finns inget dålig väder utan dåliga kläder... vilken tur att jag har blivit smalare och kan använda mina bra kläder :))

Wii Fit plattan har kommit fram, tränat en gång iaf.. bättre än inget.. och promenaderna fortsätter jag med.. nu ska jag ta tag i maten igen och skriva upp allt jag äter... så blir det nya resultat nästa vecka!

6 kommentarer:

johanna sa...

Brukar du inte ha 1 dag i veckan då du unnar dej godis osv???

Det brukar jag ha, mycket lättare att stå emot resten av dagarna då :)

Admin sa...

Du kan inte ha något unna dag om du går i viktväktarna.. utan där "unnar" man sig när det blir övers med "poäng"..

Men godis har aldrig varit något problem för mig då jag är ingen godisråtta.. chips och popcorn är inget jag heller behöver ha så länge de finns färsk frukt hemma.. dock så har min allergi satt käppar i hjulet att jag är ganska begränsad med vad för frukter jag kan äta.. och popcorn kan vi inte poppa då sonen vaknar.. så chips är enda alternativet.. men viktväktarnas chips funkar kanon bra, gäller bara ha hemma det också + att man inte tar de sorten som innehåller tomat ;)

johanna sa...

okej..
vaknar han av att ni poppar popcorn, då kanske ni ska börja öva in honom att dt inte är nåt farligt.. :)

Admin sa...

Du får gärna komma med ett förslag på hur över man ett barn att poppa popcorn är inte farligt? Tanke på att han bryr sig inte ett dugg om det om vi gör det när han är vaken, men när han sover och vi poppar popcorn så vaknar han och skriker helt hysteriskt av rädsla.. vi har provat flera kvällar i rad utan lyckad resultat.. snarare att han blir ännu mer rädd vad fler kvällar i rad vi gör det.. fast för mig gör det inget.. blir bättre när vi flyttar.. då sover han inte vägg i vägg med köket.. och jag har inga problem att vara utan popcorn..

Katja sa...

Jätte bra jobbat denna veckan. Sen finns det ju faktiskt inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Så det är bra att du var ute även när det regnade. Borde med ta tag i träningen igen, eller promenaderna, men har verkligen ingen motivation, men men.

johanna sa...

okej.. vad jobbigt..